Wednesday 27 August 2014

Cerita oral.

Assalamualaikum w.b.t.

Al kisah bermula lah cerita aku sebagai budak candidate pt3. 
Listening dah. Trial dah. Speaking pun dah. Alhamdulillah feh lega lega.

Hari Isnin aku datang sekolah macam biasa. Bajet nak duk kelas goyang kaki sambil tengok dak dak bertutur. Sekali masuk masuk kelas. Cikgu siti nor cakap "ok, harini kamu semua tahu kan yang kamu bertutur?" Aku ternganga engko tahu tak. Serius aku redho je phewww

Alhamdulillah bertutur bm pas. 

Cerita oral bi ni yang aku paling tak tahan.
Pehhh. 
Aku tahu aku oral harini. Tapi malam rabu tu, aku dah soksek soksek tak reti duk diam mempikiaq benda tu. Aku bukannya practise pun hahahahambar -.-
Mak aku nanya "kenapa qila oiy dah tak reti duk diam?"
Aku "Mak! Esok qila oral. Nak beli seluar track baru *kedip kedip mata*

Paling bongoks aku rasa. Takde function seh minta seluar track hahaha senget betei.
Alhamdulillah. Dapat seluar baru wuuuuuuu

Bagi aku, kalau ada something new yang kita pakai time kita nak pegi mana mana or whatsoover baru semangat ade. Hohohoho

Turn aku after rehat. Orang kelima. Cuak gak wehh. Basah baju pe semua dgn peluh.
Izni dgn luqman ismun before rehat. Dorang tak per habeh kena kan aku "habis lah qila" "susah qila". Sabar je aku weyyy -.-

Depan bilik oral tu, teratur 3 kerusi. Aku duduk tak fikir ape dah. Macam orang gila jhe -..-
Masuk masuk. Reading dulu. Reading okay alhamdulillah.
Lepastu teacher suraya start. "Your topic is travelling" *aku angguk* "you have 1 minutes to think about this topic" *aku angguk* "are you ready aqilah?" *Yes! (dgn confident)

Lepastu jawablah pe semua.
Aku masuk kelas senyum melebar.
Izni kata bilik tu sejuk sangat dgn air-cond.
Sumpah aku tak rasa apa apa. Yang aku rasa peluh menitik terlalu banyak akibat sifat cuak yang mencurah curah.

Apa apa pun. Alhamdulillah. Bersyukur kepada Allah sebab semuanya berjalan dengan lancar.

Aku suka oral bi ni. Sebab teacher zanishar dan suraya amatlah pemurah untuk memberi senyuman dan tolong aku sikit sikit. Wuuuu hahahah kbye -.-


No comments:

Post a Comment